Articles · Donna · Nederlands · Other animals

Koeien-engelen

Op één van haar wandeltochten kwam het vrouwtje het volgende pamflet tegen:

“Don,” vroeg ze, “hoe denk jij hierover?”

  • (D) misschien kan je eerst uitleggen wat dit voorstelt
  • (V) het linker dier is een kalfje en het rechter dier een pup
  • (D) kalfje? pup?
  • (V) ja, een jonge koe en een jong hondje
  • (D) aha, en wie is je vriend en wie is je voedsel?
  • (V) de hond is je vriend en de koe je voedsel
  • (D) oké, ik ga wat onderzoek doen en laat het je weten

Nu moet ik bekennen dat ze geen van beide mijn vriend zijn. Over het voedsel ben ik nog niet uit, ik denk niet dat deze dieren in een blikje passen en heb ze dus niet geproefd. Ik kan mij voorstellen dat de één beter smaakt dan de ander, meer vet op de botten heeft en daarom als voer dient.

Uit mijn onderzoek komt naar voren dat het een kwestie van perspectief is, dat het eraan ligt aan wie je het vraagt. Het ene volk ziet de jonge koe als voer, het andere ziet het als een heilig dier. Dit laatste bevreemd mij omdat katten heilige dieren zijn, die titel delen we niet graag met een jonge koe. Ik heb wat filmpjes op het internet bekeken en zag dat die koeien omgeven worden door vliegen. Als ze heilig zijn, dan zijn die vliegen zeker koeien-engelen!

Die jonge hond is een ander verhaal. Er zijn volken die honden eten maar ook volken die honden vies en ondankbaar vinden. Nu heb ik ook een aantal filmpjes van honden bekeken en ik kan je zeggen dat zelfs de honden daar geen brood van lusten.

Mijn conclusie is dat je deze dieren beter niet kunt eten. Of je vrienden met je wilt zijn is je eigen keuze. Mijn persoonlijke advies is om niet in de buurt te komen van deze onhygiënische wezens. Je weet nooit wat je ervan oploopt.

Vrouwtje was zo trots dat ik dit alles heb uitgezocht en met een duidelijk advies ben gekomen dat ze mij wellicht vaker dit soort vraagstukken gaat voorleggen. Als jullie na dit gelezen te hebben ook een dergelijk vraagstuk hebben, dan kunnen jullie dit, via het vrouwtje, bij mij indienen.

>..<

Leave a comment