Sophie · Stories

Appeltaart

Wellicht herinnert u zich het verhaal van Sophie, dat ze door ruimtewezens was ontvoerd. Ruimtewezens die naar groene appeltjes roken. Ik heb weken dat gezemel aan moeten horen en de verwijten als ik volgens Sophie te veel voer uit die vliegende schotel had gegeten.

Enige tijd is er rust in de tent geweest totdat het vrouwtje met een foto van een ruimteschip thuiskwam. Sophie, die zich normaal gesproken overal buiten houdt behalve als het om eten gaat, was één en al belangstelling. Ik heb haar nog nooit zo vriendelijk tegen het vrouwtje zien doen. Natuurlijk wekte dit tafereel mijn nieuwsgierigheid op en toen ik de foto zag, begreep ik de oorzaak van Sophie’s opwinding.

But still they come ...
Klik op de foto om te vergroten

“Dat is … dat is … Apple π,” stamelde ze, “mijn vriend Apple π. Je hebt mijn vriend Apple π gezien!” Ik begreep er niets van, totdat het vrouwtje mij uitlegde wat dat moest voorstellen.

“Oh, je bedoelt ‘Appeltaart’,” zei ik tegen Sophie waarop ze me verward aankeek.
“Wat bedoel je, Don?”
“Je ruimte-vriend, Appeltaart!”
“Ik snap niet waar je het over hebt.”
“Laat maar …”

Sophie overspoelde het vrouwtje met vragen, die ze natuurlijk niet begreep, en met kopjes. De volgende dag kwam het vrouwtje met een andere foto thuis, deze foto rook zelfs naar groene appels:Apple π

Sophie was uitzinnig van vreugde. Zelfs zo erg dat ik “haar” voer mocht opeten. Dat vond ik natuurlijk fijn maar in ruil daarvoor moet ik de komende weken weer dat gemiauw over die appeltaart aanhoren …

>^..^<

Leave a Reply

